Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Érdekességek
 
Linkek
 
INTER
 
2 levegőben összeütközött gép

Összeütközött két repülőgép Németországban
[2002-07-01]


Egy Tu-154-es utasszállító és egy Boeing 757-es típusú teherszállító repülőgép ütközött össze a levegőben Németország déli részén, a Boden-tó közelében.

A roncsok mintegy 30-40 kilométeres térségben szétszóródtak. A két gép 11 ezer méteres magasságban csapódott egymásba kedd hajnalban. A szerencsétlenségben hetvenegyen vesztették életüket. A Tupoljeven hatvankilencen utaztak, 49 felnőtt, 8 gyermek és 12 főnyi személyzet, mindannyian oroszok. Moszkva domogyedovói repülőtere - ahonnan a gép indult - viszont úgy tudja, hogy a gép utasainak a többsége kiskorú volt. A repülő Moszkvából München érintésével Barcelonába tartott. Az oroszországi utasok nyaralni készültek a spanyol tengerpartra. A két túristacsoport egyikének a katalán tengerparton, a másiknak Valencia térségében volt lefoglalva szállása. Az egyértelműnek tűnik, hogy a Bahreinből Brüsszelbe repülő Boeingen a két pilótán kívül más nem tartózkodott. Feltehetően az ő holttestüket találták meg elsőként. A gép becsapódásának térségében számos épület gyulladt ki. A szemtanúk két izzó tűzgolyót láttak az éjszakai égbolton és erős robbanást halottak. A BBC úgy értesült, hogy az ütközés pillanatában a két gép a svájci légi irányítás ellenőrzése alatt volt. A Tupoljev fekete dobozát megtalálták, a Boeingét azonban még nem. A Boeing fedélzetén nem volt veszélyes rakomány, nem fenyegeti további veszély a Boden-tó térségének a lakosságát. Németország Baden-Württemberg tartományának közlekedési minisztere az orosz gép pilótáját hibáztatta a repülőgép-szerencsétlenségért. Ulrich Müller elmondta, hogy a svájci légiirányítási hatóságtól úgy értesült, hogy egy svájci légiirányító hiába figyelmeztette a Bashkirian Airlines Moszkvából Barcelona felé tartó TU 154-esének pilótáját, hogy ereszkedjék lejjebb a gépével. A svájci légiirányító többször is felszólította az orosz pilótát, de az nem reagált a figyelmeztetésre. A svájci légiirányítás figyelmeztette a Boeing 757-es teherszállító repülőgép pilótáját is, hogy a Tupoljev ugyanazon a magasságon repül, mint ő. A Boeing pilótája ekkor megpróbált kitérni a másik gép elől, de már nem tudott...

...Hibázott a svájci légiirányítás
[2002-07-03]

A svájci légiirányításnál a hétfői repülőgép-szerencsétlenség időpontjában ki volt kapcsolva az az automatikus riasztórendszer, amely arra figyelmezteti a repülésirányítókat, ha két repülőgépet az összeütközés veszélye fenyeget - közölte szerdán Roger Gaberelle, a Skyguide svájci repülésirányító szervezet szóvivője.

Kedden még azt állították a svájci légiirányítás részéről, hogy idejében riasztották a baskír légitársaság gépének pilótáit: egy másik gép közeledése - tehát ütközés veszélye - miatt süllyedni kell, de a pilóták csak a harmadik felszólításra kezdték meg a manővert, akkor viszont már késő volt. Az oroszországi sajtó már korábban is a svájci és a német légiirányítókat hibáztatta a szerencsétlenségért. Az NTV és az RTR orosz televízió értesülése szerint a Baskír Légitársaság (BAL) szerencsétlenül járt repülőgépe egyik fekete dobozának elemzése után kiderült, hogy a svájci légiirányítás az ütközés előtt mindössze 50 másodperccel figyelmeztette az orosz pilótákat a veszélyre, és a pilóták 25 másodperccel később, a második figyelmeztetés után meg is kezdték az ereszkedést. Az RTR idézte Toni Maag, a svájci légiirányítást lebonyolító Skyguide cég vezetőjének keddi sajtótájékoztatóján elhangzottakat, amelyek szerint a pilótáknak valóban kritikusan kevés idejük maradt a reagálásra. Maag ugyanakkor a légiirányítók felelősségét firtató kérdésre kitérően válaszolt, mondván, hogy nem felelőtlenségről van szó, hanem túl kevés idő maradt a cselekvésre. Az Eho Moszkvi internetes honlapja szerint az illetékes svájci légiirányító központban mindössze egy diszpécser dolgozott a baleset időpontjában, a többiek pihentek. Tény, hogy ekkor csekély volt a forgalom, mindössze öt repülőgép - köztük a szerencsétlenül járt orosz Tu-154-es és a Boeing 757-es - tartózkodott az európai légtérnek ebben a körzetében. A diszpécsert még nem tudták kikérdezni, mert sokkot kapott a történtek miatt. Német pilóták szerint azonban egy ilyen ütközés bekövetkeztének lehetősége esetén a légiirányítóknak legalább 5-10 perccel korábban figyelmeztetniük kell az érintett repülők legénységét. A km.ru orosz internetes lap emlékeztet arra is, hogy ez az első katasztrófa az új európai légi szabályok bevezetése óta. Néhány hónapja ugyanis, az európai légtér zsúfoltságára hivatkozva, a korábbi 600 méterről 300-ra csökkentették a levegőben tartózkodó gépek közötti legkisebb távolságot...

 

...Helytelen utasítást adott a svájci légiirányító
[2002-07-08]


Nem sokkal a múlt hétfői végzetes összeütközés előtt ellentmondásos utasításokat kapott a Moszkvából Barcelonába tartó baskíriai repülőgép pilótája - közölte hétfőn a szerencsétlenség műszaki körülményeit vizsgáló braunschweigi intézet.

A légibaleset-vizsgáló intézet szóvivője elmondta: a Tu-154 fedélzetén lévő hangrögzítő szerkezet felvételei arra utalnak, hogy az orosz pilótát 45 másodperccel a Boeinggal való összeütközés előtt a repülési magasság növelésére utasította a beépített ütközésmegelőző rendszer. Egy másodperccel később viszont a svájci vezérlőtoronytól arra kapott felszólítást, hogy ereszkedjen lejjebb az utasszállító géppel. A repülő fedélzetén összesen 69 ember utazott. Ezzel egyidejűleg az amerikai Boeing-757 pilótáját szintén a repülési magasság csökkentésére utasította a repülőgépen üzemelő ütközésmegelőző rendszer. A berendezések mind a két repülőgép fedélzetén kifogástalanul működtek - mondta a szóvivő. Az ütközés utáni első napokban fölmerült, hogy a Tu-154 fedélzetén nem volt ütközésmegelőző rendszer, illetve hogy azt kikapcsolták a kérdéses időpontban. A braunschweigi vizsgálat egyértelmű választ adott erre a kérdésre. A pilótafülkében lezajlott beszélgetéseket, köztük az irányítótoronnyal folytatott párbeszédet rögzítő hangfelvétel ugyanakkor súlyos terhelő bizonyítékot jelent a zürich-kloteni ügyeletes repülésirányítóra. Az eddigi ismeretek alapján ugyanis úgy tűnik, hogy az ő téves utasítása vezetett a két repülőgép összeütközéséhez és lezuhanásához. A tragédia összesen 71 emberéletet követelt.

The collision near the Swiss-German border between the Bashkirian Airlines Tupolev 154 and the DHL Boeing 757. (NTVRU.com)
 
Látogatók:
Indulás: 2005-03-14
 
Ennyi az idő:
 
Légikatasztrófák:
 
Naptár:
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?